L'augment de la importància de la imatge en la comunicació digital destaca la necessitat d'ensenyar als nens a comprendre i crear textos multimodals, que combinen diversos elements com text, imatges i vídeos per expressar significat (Monsalve, 2015). És per aquest motiu, que la nova llei d'educació, la LOMLOE, incorpora aquesta idea a les competències educatives i investigacions mostren com l'ús de múltiples sistemes en la lectura i escriptura pot estimular el pensament crític (Calle i Pérez, 2018) i la creativitat de l'alumnat (Roberts, Brugar, Meyer i Waito, 2017).
Tanmateix, pel que ens respecta a nosaltres com a docents, hem de tindre clar que el vídeo guanya protagonisme com a text multimodal, oferint diversitat en l'aprenentatge, motivació, creativitat i competència digital. Segons Daniel Cassany (2021), el seu ús connecta als estudiants amb el món real. La contextualització de l'aprenentatge és clau, emprant activitats i materials autèntics, incloent-hi textos multimodals.
Consegüentment, per a treballar-los en classe, pots triar-los segons el context d'ensenyament o diversificar per a ensenyar conceptes clau, aprofitant el seu caràcter motivador. Per aquest fet, és essencial seqüenciar activitats per a desenvolupar habilitats d'interpretació i producció.
Al capdavall, l'ús d'aquests textos planteja desafiaments per als mestres, ja que han d'evitar que els estudiants es confonguen en lectures multimodals complexes que requereixen habilitats de comprensió i creació alternatives.
1. Presentació de diapositives
L'alumnat de la Universitat de Barcelona ha creat aquest Slideshare per plasmar una ruta literària amb la seqüenciació que s'ha seguit per poder dur a terme aquesta mena de projecte. De manera que, és un clar exemplar per tindre una guia i poder-la dur a terme en les nostres aules.
2. Booktràiler
3. Booktuber
No hay comentarios:
Publicar un comentario